تاریخ انتشار : دوشنبه 22 جولای 2024 - 8:08
کد خبر : 846

مرمت دیوار باروی دامغان آغاز شد

مرمت دیوار باروی دامغان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی اکبرپور رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با هدف نجات بخشی بدنه ی اصلی قسمتی از باروی کهن شهرستان دامغان، عملیات ساماندهی و مرمت این اثر ارزشمند با اختصاص دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد. رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجتبی اکبرپور رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان گفت: با هدف نجات بخشی بدنه ی اصلی قسمتی از باروی کهن شهرستان دامغان، عملیات ساماندهی و مرمت این اثر ارزشمند با اختصاص دو میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی آغاز شد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با اشاره به اینکه مرحله جدید مرمت باروی تاریخی دامغان با پی بندی و استحکام بخشی دیوار با خشت و ملات گل آغاز شده است، تصریح کرد: دوخت و دوز ترک‌های عمیق در سطوح افقی و قائم، دیوارچینی با خشت و ملات گل، اندود کاهگل روی دیوارها و جرزها و ساخت و نصب ناودان سفال، از دیگر عملیات اجرایی در این مرحله از ساماندهی و مرمت دیوار بارو خواهد بود.

وی افزود: دیوار باروی دامغان بزرگ‌ترین بنای خشتی ایران بعد از ارگ بم می باشد که به جهت قرار گرفتن در مسیر جاده‌‌ی ابریشم اهمیت بسیاری داشته است.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.