تاریخ انتشار : شنبه 24 آگوست 2024 - 6:52
کد خبر : 1023

هدایتگری امام حسین (ع) در طول تاریخ ادامه دارد و امروزه هم کشتی نجات است

هدایتگری امام حسین (ع) در طول تاریخ ادامه دارد و امروزه هم کشتی نجات است

  تولی استاد حوزه : “هدایتگری و دستگیری ابا عبدالله متعلق به دوره خاصی نیست، هر جا کار انقلاب به مویی رسید امام حسین علیه السلام مسیر را باز کرد.” حجت السلام محمد امین تولی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی “مرات” در تبیین قیام ابا عبدالله و هدفی که پا در

 

تولی استاد حوزه :

“هدایتگری و دستگیری ابا عبدالله متعلق به دوره خاصی نیست، هر جا کار انقلاب به مویی رسید امام حسین علیه السلام مسیر را باز کرد.”

حجت السلام محمد امین تولی استاد حوزه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبر تحلیلی “مرات” در تبیین قیام ابا عبدالله و هدفی که پا در این مسیر گذاشت با اشاره به زیارت اربعین گفت:
فراز “و بذل مهجة فیک لیستنقذ عبادک من الجهالة و حیرة الضلالة” در زیارت اربعین اشاره به فدا شدن خون قلب امام حسین دارد.
وی خاطر نشان کرد: جامعه در زمان امام حسین (ع) به حدی از جهالت و ضلالت و گمراهی رسیده بود که این گمراهی جز با فدا شدن خون قلب ابا عبدالله از بین نمی رفت.
به گفته وی : ب خاطر اینکه امام حسین و کلا ائمه علیهم السلام مصباح الهدی و سفینة النجاة هستند و رسالتشان هدایتگری است، در این رابطه امام حسین تاثیر بیشتری در دستگیری و هدایتگری گمراهان دارد.
تولی همچنین تصریح کرد: در جامعه ی آن روز گمراهی به حدی است، امثال یزیدی که فسق و فجورشان علنی است می شوند خلیفه رسوال الله. و با صحبت و موعظه اصلاح نمی شود.
حجت الاسلام تولی در ادامه خاطر نشان کرد: باید یک حق انقدر روشن و پر نور باشد، هر شخص با کوچکترین بصیرت و کمترین بینایی بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.
وی با اشاره به این مطلب اگر ی فرد با چشم بسته در یک محیط پر نور قرار بگیرد تشعشعات را متوجه می شود، بیان کرد:
علت ان به خاطر تابیدن نوری در حد اعلای خود است، بنابراین در کمتر از یک قرن که از شهادت پیامیر می گذرد، همچین فردی جانشین پیامبر می شود این جامعه چگونه می خواهد هدایت شود؟.
تولی تصریح کرد : تنها راهی که برای امام حسین (ع) جهت هدایت و دستگیری باقی می ماند فدا کردن خون قلب خویش است تا با آن درخت دین دوباره جوانه بزند.
استاد حوزه با بیان اینکه بعد از قیام امام حسین علیه السلام قیام های توابین، قیام مردم مدینه، قیام مختار و… به خونخواهی ابا عبدالله صورت می گیردخاطر نشان کرد:
این قیام ها به خاطر این است که جامعه بیدار شده است و شکوفه هایی که با خون ابا عبدالله آبیاری شد در حال جوانه زدن است.
حجت الاسلام تولی تاکید کرد : هدایتگری امام حسین (ع) در طول تاریخ ادامه دارد و امروزه هم کشتی نجات است و با اشاره به فتنه سال ٨٨بیان کرد:
هر جا کار انقلاب اسلامی ایران به مویی می رسد و تشخیص حق از باطل دشوار می شود ابا عبدالله پا به میدان می گذارد، هدایتگری می کند و مسیر را باز می کند.
تولی در سخنان پایانی خود بیان کرد: در فتنه ٨٨، هشت ماه دشمن هر کاری که ممکن بود انجام داد مردم بیدار نشدند، تا اینکه خیمه های عزای امام حسین را در روز عاشورا اتش زدند.
وی تصریح کرد : اینجاست که ابا عبدالله پا به میدان می گذارد و حق را از باطل جدا می کند بنابراین هدایتگری امام حسین و نجات از گمراهی و ضلالت متعلق به برهه ی خاصی از تاریخ نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.