تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 اکتبر 2024 - 18:00
کد خبر : 1140

مهدکودک بزرگ‌ترین زمینه‌ساز شخصیت کودکان است

مهدکودک بزرگ‌ترین زمینه‌ساز شخصیت کودکان است

  مدیر مهدکودک راهیان بهشت شهرستان دامغان: مهدکودک بزرگ‌ترین زمینه‌ساز شخصیت کودکان است مدیر مهدکودک راهیان بهشت شهرستان دامغان گفت: جامعه کوچک مهدکودک به‌علت انجام کارهای فرهنگی بزرگ‌ترین زمینه‌ساز ساخت شخصیت کودکان به‌شمار می‌رود. زهرا امینیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتریک» با اشاره به روز جهانی کودک گفت: ۱۷ مهرماه روز

 

مدیر مهدکودک راهیان بهشت شهرستان دامغان:
مهدکودک بزرگ‌ترین زمینه‌ساز شخصیت کودکان است
مدیر مهدکودک راهیان بهشت شهرستان دامغان گفت: جامعه کوچک مهدکودک به‌علت انجام کارهای فرهنگی بزرگ‌ترین زمینه‌ساز ساخت شخصیت کودکان به‌شمار می‌رود.

زهرا امینیان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «تیتریک» با اشاره به روز جهانی کودک گفت: ۱۷ مهرماه روز کودک است که در دنیای کودکی با دلی پاک و بی غل و غش زندگی می‌کنند.

مدیر مهدکودک  راهیان بهشت شهرستان دامغان با بیان اینکه بچه‌ها احساسات لطیفی دارند که این احساسات نیاز به توجه از طرف بزرگترها دارد، افزود: توجه به کودک اثبات می‌کند که حضورش برای اطرافیان اهمیت دارد.

وی با اشاره به روایتی از امام سجاد (ع) در خصوص حقوق کودکان اظهار کرد: حق کودک خردسال این است که با او مهربان باشید و در پرورش فکری و آموزشش بکوشید و از خطاهایش بگذرید و کمکش کنید.

امینیان همچنین تصریح کرد: نوع برخورد و رفتار با کودک می‌تواند او را با خدا آشنا کند وقتی با تشویق و تحسین رفتار همراه باشد کودکان در آینده فردی متکی و با اعتماد به نفس بالایی در جامعه حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: رفتار دوستانه با کودکان و عمل به قول‌هایی که به آن‌ها دادیم، وفای به عهد، درستی و راستگویی را به کودک می‌آموزد.

امینیان با اشاره به دوران حساس کودکی اظهار کرد: رشد شخصیتی کودک در این مرحله شکل می‌گیرد بنابراین اگر خانواده با اصول و روش صحیح تربیت آشنا باشد و آن‌ها را در رفتار با فرزند اجرا کند، فرزندان در دوران نوجوانی و جوانی با مشکلات کمتری مواجهه خواهند شد.

وی، مهد کودک را اولین قدم آشنایی کودک با مسائل مذهبی و اجتماعی عنوان کرد و گفت: مهد کودک باعث فراهم شدن زمینه‌های لازم جهت رشد و شکوفایی استعداد‌های کودکان می‌شود.

امینیان با اشاره به اینکه اگر کودک در کودکی و در محیط خانواده احساس امنیت کند در آینده فردی استوار و ثابت قدم خواهد شد، افزود: اگر با درخواست کودکان خود موافق نیستید حتماً با بیانی توأم با مهربانی کودک را متوجه کنید اگر عصبانیت و پرخاشگری در رفتار شما باشد اثر مخربی در شکل‌گیری شخصیت کودک خواهد داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.