تاریخ انتشار : دوشنبه 21 اکتبر 2024 - 8:53
کد خبر : 1161

غرب بهشت دروغین مهاجران

غرب بهشت دروغین مهاجران

کارشناس امور مهاجرت مطرح کرد: غرب بهشت دروغین مهاجران کارشناس امور مهاجرت گفت: زندگی در کشور‌های دیگر به‌ویژه کشور‌های غربی آسان نبوده و مهاجران پس از مدتی با قوانین سخت‌گیرانه این کشور‌ها مواجه می‌شوند. تیتر یک به نقل از فاطمه صباغ خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان چالش‌های مهاجرت گفت: مهاجرت به‌عنوان یک

کارشناس امور مهاجرت مطرح کرد:

غرب بهشت دروغین مهاجران

کارشناس امور مهاجرت گفت: زندگی در کشور‌های دیگر به‌ویژه کشور‌های غربی آسان نبوده و مهاجران پس از مدتی با قوانین سخت‌گیرانه این کشور‌ها مواجه می‌شوند.

تیتر یک به نقل از فاطمه صباغ خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «مرآت»؛ با بیان چالش‌های مهاجرت گفت: مهاجرت به‌عنوان یک پدیده اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، همواره در جوامع مختلف وجود داشته و تأثیرات عمیق و گسترده‌ای بر ساختارهای اجتماعی و اقتصادی کشورها دارد.

کارشناس امور مهاجرتی در ادامه افزود: می‌توان گفت مهاجرت‌های خارجی در اغلب موارد به دلیل چالش‌های بسیار سبب پدیدآمدن آسیب‌های روحی و روانی شده و پس از مدتی افراد تصمیم می‌گیرند به کشور خود بازگردند.

وی با اشاره به یکی از چالش‌های اصلی مهاجرت افزود: مهم‌ترین چالش مشکلات اقتصادی مانند؛ بیکاری، عدم دسترسی به خدمات اجتماعی و کمبود منابع مالی است که مهاجران به‌ویژه در مراحل اولیه با آن مواجه می‌شوند.

صباغ عنوان کرد: مهاجرت به‌ویژه در کشور‌های غربی می‌تواند منجر به تضاد فرهنگی شود و مهاجران ممکن است با ارزش‌ها، باورها و رفتارهای متفاوتی مواجه شوند که این موضوع می‌تواند تنش‌هایی را در روابط اجتماعی ایجاد کند و عدم پذیرش فرهنگ‌های جدید توسط جامعه میزبان نیز می‌تواند منجر به تبعیض و نابرابری‌های اجتماعی شود.

وی خاطرنشان کرد: تنش‌های اجتماعی و سیاسی از جمله معضلاتی است که گریبان مهاجران را می‌گیرد؛ زیرا برخی از جوامع نسبت به مهاجران احساس بی‌اعتمادی داشته و این امر می‌تواند منجر به ایجاد نارضایتی و حتی خشونت علیه آن‌ها شود، در بعضی کشور‌ها مانند آلمان و فرانسه مردم بومی ارتباط خوبی با مهاجران نداشته و چه‌بسا مهاجران مسلمان را مزاحم تلقی می‌کنند.

کارشناس امور مهاجرتی با اشاره به مشکلات حقوقی مهاجران گفت: در بعضی کشور‌ها به‌ویژه کشور‌های غربی رسیدگی‌ به مشکلات حقوقی افراد خیلی زمان‌بر بوده و عدم آگاهی از حقوق خود، مشکلات مربوط به اقامت و کار، و همچنین فرق بین حقوق شهروندی و مهاجران از جمله مسائلی هستند که افراد با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی با بیان اینکه تصور درستی از مهاجرت در ذهن عموم صورت نگرفته، افزود: مهاجرت اغلب با تصورات غلطی مانند تفریح، بهبود کیفیت زندگی و رفاه همراه است در حالی که زندگی در کشور‌های دیگر به‌ویژه کشور‌های غربی آسان نبوده و مهاجران پس از مدتی با قوانین سخت‌گیرانه این کشور‌ها مواجه می‌شوند.

صباغ تصریح کرد: تصور می‌شود که کشورهای غربی همیشه بهشت‌های اقتصادی و اجتماعی هستند، اما واقعیت این است که مهاجران در کشور‌های غربی با چالش‌های متعددی مانند مشکلات فرهنگی، نژادپرستی و تبعیض مواجه می‌شوند که بر سلامت روانی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.