تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آوریل 2024 - 7:32
کد خبر : 728

این بار ازحنجره امام جمعه و عموم علما، مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه

پژواک دردهای مردم نجیب دامغان

پژواک دردهای مردم نجیب دامغان

  باسمه تعالی حضرت آیت الله دکتر رئیسی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی ما اهالی دامغان در شهری زندگی می کنیم که با اهدای ۶۵۰ شهید به انقلاب و سرانه ۹.۸ شهید از هر ۱۰۰ نفر، از نظر تقدیم شهدا در دفاع مقدس

 

باسمه تعالی
حضرت آیت الله دکتر رئیسی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با عرض سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی

ما اهالی دامغان در شهری زندگی می کنیم که با اهدای ۶۵۰ شهید به انقلاب و سرانه ۹.۸ شهید از هر ۱۰۰ نفر، از نظر تقدیم شهدا در دفاع مقدس رتبه دوم کشور را داراست و به شهادت آمار در حوزه‌های مختلف همچنان متدیّن‌ترین شهر استان شناخته می شود. از جمله شواهد افتخار آمیز این مدّعا آمار بالای مشارکت مردم دامغان در انتخابات و پیشتازی این شهر نسبت به دیگر شهرهای استان و رأی چشمگیر مردم این دیار به چهره‌های مختلف جبهه انقلاب در تمامی انتخابات، در طول تمام سال‌های بعد از انقلاب است.

امّا سوگمندانه باید اظهار داشت که این شهر با چنین مردم نازنین و وفادار به اسلام و انقلاب، با گذشت ۴۵ بهار از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، همچنان در بسیاری از زمینه ها از حدّاقل امکاناتِ ضروری در شأن خود محروم است.

مسأله بهداشت و درمان، آب کشاورزی و مسیر شمال به جنوب، سه مسأله اصلی مردم دامغان است که امام جمعه محترم نیز در خطبه های نماز عید سعید فطر به آن اشاره کردند.

کمبود انواع امکانات درمانی و حتّی برخی خدمات اوّلیه پزشکی، کلّ خدمات نظام بهداشت و درمان را در دید مردم این شهر به چالش کشیده و باعث وارد آمدن آسیب های جدّی به مهمترین سرمایه نظام یعنی اعتماد مردم گردیده و از علل اصلی مهاجرت مردم این سامان به شهرهای اطراف شده است.

حضرت آیت الله رئیسی! دو مصوّبه مهم سفر حضرتعالی و هیأت محترم دولت به استان سمنان، یعنی تعمیر و تجهیز بیمارستان 50 تخته رضایی و شبانه روزی شدن آن و همچنین احداث بیمارستان 96 تخته رضوی، همچنان پس از قریب به دو سال و نیم، علی رغم اهتمام و جدّیت بعضی از مسئولین شهرستان، پیشرفتی نزدیک به صفر دارد. عموم مردم و اکثریّت خواصّ شهر، ترک فعل احتمالی برخی مسئولین بهداشت و درمان استان را مانع اجرای مصوّبات دولت محترم و حل نشدن مشکلات مردم در این حوزه می دانند.

مسأله آب نیز به سرعت در حال تبدیل شدن به چالش اول شهرستان ماست. مردمی که درآمد اصلی‌ ایشان از باغداریست، با تصمیمات اخیر در حوزه آب، بزودی شاهد از دست دادن بخش قابل توجّهی از درآمد و حاصل عمر و دست‌رنج خود خواهند بود که اقدام جهادی و فوری دولت محترم را در این حوزه می‌طلبد.

حضرت آیت الله رئیسی عزیز! حال دل مردم شهر ما اصلا خوب نیست و قلب این مردم انباشته از درد است! دردشان را دائم به ما روحانیون می گویند و ما در مقابل این مردم صبور و انقلابی احساس تکلیف می کنیم. ما شما را به عدالت پیشگی و مردم‌داری می شناسیم. لذا درد مردم‌مان را پیش شما آورده ایم. با این امید که صدای مظلومیت این مردم نجیب و انقلابی شنیده شده و قدمی در جهت کاهش آلام ایشان برداشته شود.

 

اسامی برخی امضا کنندگان نامه:

استاد ارجمند آیه الله حاج شیخ احمد فوادیان
و حجج اسلام آقایان:
محمد حسن رستمیان امام جمعه دامغان
حسین قریب بلوک امام جمعه دیباج
اسماعیل بناییان سفید امام جمعه کلاته
محمد حسن مظهری مدیر حوزه مطلب خان
سید حسین شاهچراغی مدیر حوزه فتحعلی بیک
مهدی عبیری مدیر حوزه موسویه
عباسعلی جیرانی امام جمعه موقت
سید محمد شمسی پور دبیر مجمع علما
محمد علی ملکیان رئیس سازمان تبلیغات اسلامی
مصطفی رسولی نژاد مسئول ستاد نماز جمعه
محمد حسن عبیری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی
معاونین حوزه های علمیه دامغان
جمعی از اساتید حوزه های علمیه دامغان
و جمعی از روحانیون و ائمه جماعت مساجد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.